Pomimo tego, że rzeczywistość w dzisiejszych czasach funkcjonuje głównie w internecie, ciągle niesłychanie popularną formą są wydarzenia targowe. Są one robione systematycznie w wielu specjalizacjach, takich jak budowlanka, motoryzacja, czy gastronomia. Eventy te na ogół przyciągają sporo chętnych.
Najfajniejszą według mnie grupą w tej sprawie są bez wątpienia imprezy targowe rękodzieła - ubrań spod ręki niszowych projektantów, niepowtarzalnej ceramiki, autorskich kolaży itd. Imprezy targowe te odbywają się przede wszystkim w dużych ośrodkach. Dostępność ta może być dla licznej grupy ludzi barierą. To co zdecydowanie z kolei mi odpowiada na takich wydarzeniach to różnorodność przedmiotów. Są one nietypowe, wykonane na bazie kreatywnych pomysłów rzemieślnika.
Dobrym przykładem są ubrania wykonane przez lokalnych artystów. Rozłożony nieopodal określonego stoiska targowego roll-up dwustronny powiadamia nas o pomysłodawcy kolekcji. Takowych ubrań nie możemy nabyć w przeciętnym sklepiku, a już w żadnym wypadku nie w sieciówce. Są one stworzone z dobrych surowców, wyróżniają się atrakcyjnymi barwami, fantazyjnym krojem. Takie ubrania są oczywiście dużo droższe, ale są bardziej trwałe, ale przede wszystkim - niepowtarzalne, dzięki temu z łatwością będziemy mogli odróżnić się z tłumu. Niezłą możliwością są ścianki reklamowe – na ich tle możemy zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie w ciekawym stroju. Naturalnie twórcy wiedzą to, że najczęściej umieścimy takie zdjęcia na socialach – co przyczyni się do kolejnej promocji.
Kilka razy w roku organizowane są też targi ilustracji i rękodzieła. Spotkamy się na nich z nietuzinkowymi produkcjami, odręcznymi przygotowanymi rycinami do publikacji dla dzieci, pracami stworzonymi w rozlicznych technikach, czy dorobkami pracowania z linorytem. Lada wystawiennicza z ułożonym schludnie pracami artystów, fascynuje swym urokiem, stylistyką i kolorytem. Trybunka wystawiennicza, na której rozkładana jest samodzielnie robiona sztuka użytkowa jest dużo bardziej atrakcyjna estetycznie, niżeli umieszczone na niej tradycyjne foldery marketingowe.
Szczególną rzeczą jest również klimat na tego typu eventach. I choć samo wyposażenie – lady reklamowe, czy ustawione standy – są jednakowe jak na eventach nieruchomości, wnętrzarskich, czy ślubnych – panuje tutaj zupełnie odmienny klimat. Podczas gdy wystawiają się artyści, nieczęsto posiadają oni wyraźną potrzebę konkurencji, są wyraźnie otwarci i życzliwie nastawieni do innych, a w panującej atmosferze unosi się zapach artyzmu.